Den D – hosté jsou tady

Pátek 27. května,  1 hodina odpoledne, Florenc. Pátek jako každý jiný, ale pro nás velmi důležitý a významný den, měli jsme se totiž setkat s našimi prvními hosty.

Na tento den jsme se pečlivě připravovali a naplánovali si, že naše první hosty vyzvedneme na autobusovém nádraží. Vše bylo potvrzeno a domluveno, když mi moje mamka 2 dny před příjezdem hostů oznámila, že v pátek přijede do Prahy kvůli návštěvě lékaře. Polilo mě horko. Ne, že bych mámě něco zatajovala, ale představa, jak na Florenci společně s mamkou čekáme na naše první hosty snědší pleti původem z Azerbajdžanu, mě kupodivu příliš nerozveselila.

Byla jedna hodina a s mamkou jsme stáli bok po boku na Florenci. Patrik měl poslední den odevzdání projektu a tak vyzvedávání zůstalo na mě/ na nás. Po přibližně deseti minutách zastavil v naší blízkosti autobus z Německa, ze kterého se vyhrnuli dvě usměvavé snědé dívky s černými vlasy. V mamčině tváři jsme zaznamenaly znatelný úlek. Promptně jsem se k ní naklonila a špitla, že holky jsou Němky a mají tátu Turka, jak je to v Německu běžné a obě jsou studentky biomedicíny. Tato odpověď ji poměrně uspokojila, a jelikož nemluví anglicky, naštěstí si ji nemohla ověřit.

Po prvotním úleku se, ale rychle vzpamatovala a pochvíli se ukázaly její cestovatelské zkušenosti, které si pomatuju z dob, kdy jsme jezdili, celá rodina společně na dovolenou. Hned holky nahnala do budovy nádraží, aby si vyměnily české koruny a řekla mi, ať jim nezapomenu říct, že potřebují drobné na lístky na metro.  Zároveň na dotaz směřovaný na českou kuchyni a kulturu vysypala z rukávu bezpočet tipů a doporučení, které by mě ani ve snu nenapadli.

Společně jsme dojely na Barrandov, kde holky přivítal i Patrik, předali jsme jim klíče od bytu a modlili se, aby pokoje zůstaly po příjezdu v původním stavu.

Z víkendu jsme se vrátili v neděli a pečlivě prošli celý byt. Holky byly spokojené a ještě ten den nám zanechaly skvělou referenci. Také my jsme byli nadšení! A to do té doby, než jsme otevřeli odpadkový koš v místnosti WC. Azerbajdžánci totiž nesplachují použitý toaletní papír, nýbrž ho vyhazují do odpadkového koše! Jistě si dokážete představit, jak náš koš musel vypadat po třech dnech používání.:-/

Autor: Eva Mikšíková | pondělí 22.8.2016 11:14 | karma článku: 16,75 | přečteno: 678x

Neosobní check in na Airbnb

Už jste to zažili? Je pátek odpoledne, na víkend hlásí skvělé počasí a Vy byste nejraději odjeli na celý víkend někam pryč. Ale druhý den v podvečer čekáte hosty... Co teď?

27.3.2017 v 17:28 | Karma: 16,67 | Přečteno: 935x | Diskuse| Cestování

Airbnb v Londýně

Inspirace je důležitou součástí podnikání. Tak jako se mladí umělci v začátcích kariéry učí napodobováním svých vzorů, pro podnikatele neexistuje jednodušší řešení než si vyzkoušet službu z pohledu zákazníka u své konkurence.

20.3.2017 v 17:39 | Karma: 12,19 | Přečteno: 445x | Diskuse| Cestování

Brazilec s českými předky

Nejen v Čechách roste v posledních letech trend sestavování rodokmenu. Tato činnost je populární i v Brazílii, kde identifikace alespoň 1 evropského příbuzného pak představuje pomyslnou vstupenku do bezvízového kontaktu s Evropou.

27.2.2017 v 8:44 | Karma: 10,49 | Přečteno: 265x | Diskuse| Cestování

Návštěva z Indie

Kultura je něco, co nás charakterizuje a je úžasné sledovat odlišnosti mezi jednotlivými národy. Stejně jako pro Vás může být šokem zavítat do vzdálené země, také Váš host může být více než překvapen zvyky ve Vaší zemi.

13.2.2017 v 8:50 | Karma: 15,20 | Přečteno: 609x | Diskuse| Cestování

Uvězněna ve "svém" bytě

Pokaždé, když si myslíte, že už všechno znáte a tudíž Vás nic nepřekvapí, stane se něco, co Vás vyvede z tohoto naprostého omylu.

23.1.2017 v 20:14 | Karma: 13,52 | Přečteno: 561x | Diskuse| Cestování

Studenti Kolumbijské univerzity stále demonstrují, čelí podmíněnému vyloučení

30. dubna 2024  8:35

Kolumbijská univerzita v New York City začala s podmíněným vylučováním studentů, kteří do...

Vedení TOP 09 jedná o ministrovi. Dorazil Tuleja, pozice ve vládě ho zajímá

30. dubna 2024  6:02,  aktualizováno  8:04

Vedení TOP 09 rozhoduje o kandidátovi na post ministra pro vědu, výzkum a inovace. Helenu...

Při přestřelce s hledaným mužem v USA zemřeli tři policisté

30. dubna 2024  7:02

Život tří policistů si vyžádala přestřelka s hledaným mužem, která se odehrála v pondělí v...

V Kaprunu zemřel šestašedesátiletý Čech. Na sjezdovce se srazil s dalším lyžařem

30. dubna 2024  6:45

Při lyžování v rakouském horském středisku Kaprun zahynul v pondělí 66letý Čech. Nepřežil čelní...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Jsem 25letá absolventka VŠ, která právě začala pracovat. Miluji cestování a poznávání nových lidí, dříve jsem obyčejně trávila léto v zahraničí, kde jsem poznávala nové kultury a místní zvyky. Jelikož jsem nyní nastoupila do zaměstnání a nemohu se cestování věnovat naplno, rozhodli jsme se společně s přítelem, stát se aktivními hostiteli na Airbnb a přitáhnout tak kousek zahraničí do našeho malého bytu na Žižkově. Právě o tom, jaké to je žít v jednom bytě o velikosti 50 m2 s jedním či více cizinci, kteří se v nepravidelných intervalech střídají, bych se s Vámi chtěla podělit.